Mis oleks kui ühe nupuvajutusega saaks oma ettevõttele uue veebilehe? Teise vajutusega täita see sisuga? Kolmandaga luua sellele sotsiaalmeedia strateegia ja sisu? Neljandaga luua sisu toetavad pildid ja videod?
Seisan nõupidamisruumis paarikümne silmapaari ees. Käed tõmbuvad niiskeks, süda peksab ja kõhus on kahtlane tunne. Kui vaid see suu nii ei kuivaks! Tundub, et kõik, mida plaanin öelda on kadunud meelest. Kas ma saan hakkama?
Mida tähendab olla edukas juht? Olen rääkinud üle 400 juhiga ja kuuldud tarkuseterad välja sõelunud, süstematiseerinud ja tervikuks sidunud.
Oled juba läbi käinud kadalipu – kaotanud laudade alt prügikastid, tekitanud kontorisse jäätmete sorteerimise ja tellinud suvepäevadele rohekoolituse. Kuid mida Sa veel teha saad? Rohepöördesõdalaste hõiked kajavad juba igast ilmakaarest ja lausa igatsus tekib, et saaks jälle kohvilauas piinliku vaikuse lõpetamiseks ilmast rääkida.
Ants oli juba mõnda aega investeerimisega kätt proovinud ja tal läks üsna hästi. Ühel päeval tuli aga Antsul mõte, et asutab hoopis osaühingu ja investeerib selle kaudu. Ta oli kuulnud, et nii tehakse. Mõeldud, tehtud.
Mind on aastaid paelunud küsimus – mida tähendab olla edukas juht? See võtmeküsimus on nii minu juhtimispodcasti kui ka käesolevat artiklit läbiv punane niit. Olen aastate jooksul kokku pannud juhtimisseminari “ Kaasaegse juhi väljakutsed iseenda ja organisatsiooni juhtimisel,” mis põhineb Eesti juhtide reaalsetel juhtimispraktikatel ja edukogemustel. Need vestlused juhtidega on andnud mulle unikaalse vaate juhtimise mitmekihilisusele ja edukate praktikate mitmekesisusele. Olen need tarkuseterad välja sõelunud ja süstematiseerinud üle 350 podcasti episoodi vältel.
Juhtimispsühholoogi ja koolitaja, Tallinna Ülikooli emeriitprofessori ning Äripäeva Akadeemia tippjuhtide kooli kogemusnõustaja Mare Porgiga vestles läbipõlemisest, põlemisest ning rõõmustamisvõimalustest virtuaalkliinik.ee ärijuht Tuuli Seinberg.
Finantsjuhi roll on kiirelt arenevas ärimaailmas üha olulisemaks muutumas. Enam ei piisa ainult numbrite kokkulöömisest, vaid tuleb olla nii analüütik, strateeg kui ka uuendaja.
Kui sa pole täna veel mõistnud, et brändikujundus on hädavajalik kõigile ettevõtetele, kes soovivad digimaailmas turundada, siis on aeg hakata sellele tähelepanu pöörama.
Aktsiaturul kauplemine võib tihti tunduda kiirete ostu-müügiotsuste tegemisena, nii et arvutiekraani tagant pole võimalik minutikski lahkuda.
2023. aasta on tõestanud end olevat finantsturgude jaoks aasta täis pöördeid ja võimalusi. Juuli tipust alanud S&P 500 indeksi langus ja oktoobriks saavutatud madalaim punkt pakkusid mulle ainulaadseid võimalusi. Selles artiklis jagangi, kuidas ma lugesin turu märke ja rakendasin oma strateegiaid, et tabada turu põhja ja maksimeerida kasumit.
Eesti koolitusturu hiljutisest uuringust selgub, et suurem osa koolitusfirmasid on väga väikesed ning see on üks olulistest probleemidest sektori arengul, näiteks uute metoodikate või tehnoloogiate rakendamisel või välisturgudele minekul.
Tehisintellekti (AI) levik on loonud uusi võimalusi ja suurendanud efektiivsust, samas kaasneb sellega tööl ka turvariske. Et AI-d turvaliselt kasutada, tuleb järgida teatud põhimõtteid.
Üks peamisi erinevusi 20. sajandi juhtimise ja 21. sajandi eestvedamise vahel on see, et me ei juhi enam meeskondi, vaid indiviide. Varem valitses meeskondades ühtne juhtimisstiil, kasutati ühesuguseid motiveerimis- ja mõjutusvahendeid ning kommunikatsioon oli suunatud suuremale hulgale. Kaasajal on võtmesõna personaalsus, kus igat meeskonnaliiget vaadatakse kui indiviidi oma teadmiste/oskuste; uskumuste ja väärtuste ning omadustega. Sellist mõtteviisi hoogustas kindlasti koroonaaeg, kui meeskond kui selline kadus „ühest ruumist“ ning tegeleda tuli inimestega personaalselt. See nõuab aga liidrilt täiesti uusi psühholoogilisi ja sotsiaalseid kompetentse ning muutunud mõtteviisi. Siit leiad 5 põhimõtet, mis kõik lähtuvad käesolevast juurpõhimõttest.