Kuidas muuta oma kõne veenvaks ja meeldejäävaks?

Kõnelemine – see on imelihtne!
Mõjus eneseväljendus ei ole kaasasündinud anne. Esinemisoskus on kunst, mis on meile kõigile jõukohane – kui me vaid soovime seda õppida. Esinemisoskuse tuum on oskus õigesti kõnelda!

 

Koolitusel antakse nõu ja harjutatakse, kuidas muuta oma kõne veenvamaks ja tulemusrikkamaks ning kuidas leida ja vältida takistusi, mis segavad meid olla meie ise.

 

Tulemusliku eneseväljenduse aluseid õpetab tuntud näitleja Martin Veinmann. Koolitus toetub arusaamale, et ei ole olemas topeltstandardeid – avalikud esinemised ja sõnavõtud alluvad kõnelemise üldistele seaduspärasustele. See, kuidas me kõneleme, on oluline igas olukorras. Õige kõnetehnika tõstab meie enesekindlust, lisab me mõtetele usutavust ja arusaadavust. Avalik esinemine on eriolukord, kus kõnelemise üldised seaduspärasused hakkavad rohkem maksma ja peame jälgima, kuidas meie tavaline kõnelemine muutub tähelepanu keskpunkti sattudes. 

 

Koolitusele on oodatud kõik, kes soovivad lihvida oma esinemisoskust ja kõneleda mõjusalt ning enesekindlalt. Osalema on oodatud nii need, kes tahavad esineda, aga eriti need, kes seda millegipärast ei taha, kuid peavad.

 

Koolituse eesmärk on eneseväljenduse ja kõnetehnika aluste tundmine ja rakendamine, samuti erinevate eneseregulatsiooni tehnikate tundmine ning valmisolek neid kasutada. 

 

Koolitusel saavad vastuse küsimused:

  • Miks tekib ebamugavustunne?
  • Millal meist aru ei saada?
  • Millal ei saavuta kõne oodatud tulemust?
  • Millest koosneb veenvus ja usutavus?

 

Koolituse tulemusena osaleja

  • omab ülevaadet kõnelemise psühholoogiast ja tehnikatest;
  • teab, kuidas saavutada suurem esinemisjulgus ja -valmidus;
  • teab, kuidas oma mõtteid selgelt, arusaadavalt ja mõjuvalt esitada ning ületada kõnetakistusi;
  • tunneb meetodeid kõneoskuste treenimiseks.

 

Koolituse läbinutele väljastatakse tunnistus. Tunnistuse väljastamise eelduseks on täis mahus koolitusel osalemine. Tulemuste saavutamist hinnatakse arutelude ja praktiliste harjutuste käigus.

 

Koolitusel vahelduvad lühiloengud praktiliste harjutustega. Koolituse ülesehitus on tempokas, samas osalejate vajadusi arvestav ning nendega kohanduv. Koolituse muudavad eriti väärtuslikuks praktilised harjutused Martin Veinmanni isikliku süsteemi põhjal, mis toetub aastatepikkusele lava- ja õpetamiskogemusele. Koolituse tulemuste saavutamiseks on vajalik aktiivne osalemine kogu koolituse vältel. Osalejad saavad koolituselt kaasa koolitusmaterjali koos lisalugemisega.

 

Äripäeva Akadeemia on Eesti Töötukassa koolituskaardi partner. Loe lähemalt SIIT.

Tutvu ka meie koolitajaga SIIN. 

 

Loe koolitaja artikleid:

7 mõtet edukaks esinemiseks

Miks on oluline olla hea kõneleja?

 

Osaleja tagasiside:

Andrus Kiisküla

Tallink Grupi digiturunduse ja analüütika juht ning koolitaja

„Meil kõigil on oma lugu, omad eesmärgid ja soovid. Suure osa sellest anname me teistele edasi läbi kõnelemise. Martin Veinmanni koolitus oli hea raputus, koos eluliste näidete ja hea huumoriga, selgitades mis hoiab meid tagasi olemaks parem suhtleja ning kuidas oma kõne muuta selliseks, et meie sõnum oleks paremini mõistetav, mõjuvam ja kuulajale meeldejäävam.“

Ajakava

09:30 - 09:45
Kogunemine ja hommikukohv
09:45 - 17:00
Koolitus
Teemad, mida koolituse käigus käsitletakse:

Mina – valmisolek ja takistused
• Millised probleemid seostuvad avaliku esinemisega ja rääkimisega üldse?
• Hea psüühiline enesetunne. Psüühiline toetuspunkt ja ettevalmisus
• Hea füüsiline enesetunne. Füüsiline toetuspunkt, keha asend ja pinged suhtlemise mõjutajana
• Hingamine kui energeetiline protsess. Hingamise põhiprobleemid
• Suhtlusvahendid, infokanalid ja infolekked
• Kõneaparaadi valmisolek. Hääl. Artikulatsioon
• Kuidas saavutada enesekindlust ning vabaneda krambis olekust?

Mõte – edasiandmine ja takistused
• Kuidas esitada oma mõtet nii, et see oleks selge ja mõistetav?
• Erinevad kokkupuuted keelega, keele psühholoogia ja grammatika
• Kõne liigendamine
• Olulise ja ebaolulise eraldamine
• Terviklikkuse ja osaduse kujundamine
• Loogiline rõhk ja psühholoogiline rõhk – mida peaks sellest teadma?

Kuulaja – arvestamine ja takistused
• Ethos, Pathos, Logos
• Suhtlustõkked: rasked olud, omad ja võõrad, kuulaja staatus
• Kuidas ja kellega suhelda?
• Kuidas saavutada ja hoida publiku tähelepanu?
• Mõjusa esinemise põhitõed
• Kuidas esineda sundimatult ja usutavalt?
• Kõnelemise mitteverbaalsed mõjutajad

Koolituse ajakava:
09:45 - 11:30 Koolitus
11:30 - 11:45 Kohvipaus
11:45 - 13:15 Koolitus
13:15 - 14:00 Lõuna
14:00 - 15:30 Koolitus
15:30 - 15:45 Kohvipaus
15:45 - 17.00 Koolitus

Osalemise tingimused

Registreerudes e-poe, e-kirja või telefoni teel, saadame Teile arve ja täpsema info osalemise kohta.
Üks nädal enne igat koolituspäeva saadame Teile e-kirjaga meenutuse osalemise infoga.

Koolitusel osalemine on nimeline, kuid saate osalejat tasuta muuta kuni koolitusprogrammi alguseni. Kui Te ei saa mingil põhjusel osaleda, palun andke sellest kindlasti teada e-posti aadressil [email protected] või telefonil 667 0439. Kui teatate oma mitteosalemisest kuni nädal enne kogu koolitusprogrammi algust, pakume mõnd muud samaväärset koolitust samal hooajal või tagastame 100% tasutud koolituse maksumusest; kui teatate vähemalt 3 tööpäeva varem, tagastame 50%. Muul juhul kuulub arve tasumisele.

Äripäeva Akadeemia on Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner. Tutvuge koolituskaardi infoga SIIN.
Täpsema info saamiseks võtke meiega ühendust telefonil 667 0439 või [email protected].