Argumenteerimine juhtimises

Kuidas teha selgeid otsuseid ja põhjendused mõjusalt töötajateni viia?
Koolitus toimub vastavalt valitsuse poolt kehtestatud nõuetele ja lähtudes parimast võimalikust korraldusest – auditooriumis, kus on kasutusel ohutust tagavad meetmed ja/või reaalajas veebis Zoom keskkonnas. Veebis osalejatele saadetakse enne koolitust link ja ligipääsuinfo.

Millele Sa toetud, kui jagad meeskonnaga oma otsust? Oma positsioonile juhina, oma kogemustest ja varasematest otsustest tulenevale autoriteedile, harjumuse jõule, et Sinu otsustega ei vaielda? 

Püsiva mõjuga otsus on selline, mille loogikast ja tõestusest aru saadakse, nii organisatsiooni sees kui klientide ja teiste sihtgruppide hulgas. Argumenteeritud otsuseid võetakse suurema usaldusega vastu ning selline lähenemine otsuse tegemisele muudab otsused iseenesest kvaliteetsemaks. 

Eesmärk

Koolituse eesmärk on anda ülevaade tehnikatest, kuidas teha selgeid, loogilisi ja põhjendatud otsuseid. 

Sihtgrupp

  • tipp- ja keskastme juhid, kes tahavad viia oma otsuseid selgelt ja veenvalt töötajateni
  • nõukogu ja juhatuse liikmed, kes tahavad oma organisatsioonis kujundada välja argumenteeritud juhtimiskultuuri
  • kõik, kes peavad looma või juhtima läbipaistvaid, kaasavaid ja ratsionaalseid otsustusprotsesse

Koolitus sobib Sulle juhul, kui vastad jaatavalt vähemalt ühele järgnevale küsimusele:

  • Kas Sul on tööalaseid olukordi, kus otsust veenvamalt põhjendades oleks saanud hoida kokku aega ja energiat?
  • Oled näinud, kuidas koosolekud või arutelud Sinu organisatsioonis muutuvad teemaväliseks jutulaadaks?
  • Partneritega või töötajatega suheldes on argumente väheks jäänud?
  • Tahad tõsta otsuste kvaliteeti oma organisatsioonis, aga puudu on sobilik metoodika?

Koolituse tulemusena osaleja

  • oskab koostada oma otsuse tegemiseks ja toetuseks selgeid, loogilisi ja põhjendatud argumente
  • oskab analüüsida suhtluspartneri poolt esitatud seisukohti ja neile adekvaatselt vastata
  • oskab kaitsta ja taastugevdada tõestusega oma otsuseid suhtluse käigus
  • oskab küsida sisukaid küsimusi ning neile ka vastata
  • oskab tunda ära demagoogiat ja reageerida sellele
  • oskab kasutada erinevaid argumentatsiooni strateegiaid lähtuvalt kuulajaskonnast

Koolituse läbiviimise põhimõtted

 

Kogu koolitus on praktikapõhine, et osalejad omandaksid esmajärjekorras mitte teadmisi, vaid rakendatavaid oskuseid. Koolitusel luuakse teoreetilist konteksti lühiloengute ning harjutuste vormis. Individuaalsetes ja grupitöö harjutustes kasutatavaid olukordasid saavad kõik osalejad ise välja pakkuda enne koolituse algust. Erinevate õpistiilidega osalejate toetamiseks kasutatakse nii osalejatele jaotatud kirjalikke materjale ja kui koolituse jooksul näidatavaid audio-visuaalseid materjale, samuti võib koolituse käigus toimuda ruumis ringipaiknemist ja liikumist. Koolituse tulemusi hinnatakse arutelude teel ning praktilise harjutuste käigus. Tunnistuse väljastamise eelduseks on koolitusel osalemine terves mahus.

Maht: 8 akadeemilist tundi

Raadiosaade: Kuidas saada, mida tahad ehk argumenteerimise nipid

Ajakava

09:45 - 10:00
Saabumine ja hommikukohv
Koolitus toimub Äripäeva Akadeemias, aadressil Vana-Lõuna 39/1, Tallinn.
Ümbritsevatel tänavatel on kesklinna parkimistsoon. Maja taga asuvas Europarklas on parkimistasu 2 EUR/ päev. Parklasse saab siseneda Pille tänavalt või Vana-Lõuna tänavalt Parkimisinfo.
10:00 - 17:00
Koolitus
Teemad, mida koolituse käigus käsitletakse
• Ratsionaalne ja emotsionaalne otsustamine
• Argument kui mõtlemise ja juhtimise tööriist:
o argumenteeritud mõtlemisviis
o argumendi olemus ja struktuur
o tõestamise viisid
• Argumenteerimisolukordade analüüs videotes (videod on välja valitud heade näidete toomiseks):
o argumendi struktuur
o väidete selgitamine ja tõestamine – toimivad võtted ja piirangud
o tervikliku argumentatsiooni ülesehitamine vastavalt olukorrale
o demagoogiavõtete analüüs
• Sisukas suhtlus erinevate sihtgruppidega:
o meeldetuletus avalikust esinemisest
o kuulajakonna analüüs
o strateegiate ja argumentide kasutamine erineva kuulajaskonna (nt nõudlik klient, eriarvamusel olev kolleeg, eelarvenõudlik partner) puhul
• Praktilised harjutused: argumenteeritud seisukohtade loomine, ümberlükkamine ja taastugevdamine osavõtjate töös esinevate olukordade näitel.

Koolituse ajakava:
10:00 - 11:30 Koolitus
11:30 - 11:45 Kohvipaus
11:45 - 13:15 Koolitus
13:15 - 14:00 Lõuna
14:00 - 15:30 Koolitus
15:30 - 15:45 Kohvipaus
15:45 - 17.00 Koolitus