Ostu- ja hankejuhtimise praktikum: tarnijate ja varude juhtimine

Kuidas kategoriseerida kulusid?

Praktikumi eesmärk on aidata ettevõttel selgelt kategoriseerida kulustruktuurid ja tarneturud. Täiendavalt võtab osaleja kaasa teadmised, kuidas pidevalt muutuva nõudlusega tooteid edaspidi veel paremini juhtida.

Sihtgrupp: haldusjuhid, ostuspetsialistid, ostujuhid, tootejuhid, hankespetsialistid, hankejuhid, kategooria spetsialistid jne. Oodatud on kõik, kes soovivad täiendada oma ettevõtte kulukategooriate juhtimise põhimõtteid ja täiendavalt positsioneerida tooteid, mis vajavad eritähelepanu.

Praktikumi tulemusel osaleja:

  • mõistab ettevõtte ostukulude kategoriseerimise vajalikkust;
  • oskab rakendada ja kohandada Pareto printsiipi ja XYZ-analüüsi;
  • oskab hinnata analüüsiga seotud võimalusi ja integreerida neid ettevõtte tegevusse;
  • oskab paremini kulustruktuure ja tarneturge juhtida.

Metoodika:

Õpe baseerub peamiselt praktilistel ülesannetel, kus igal osalejal on võimalik kasutada enda ettevõtte reaalseid andmeid. Vaja läheb soovitavalt infot 12 kuu tarbitud toodete/artiklite kohta (raha ja kogus), lisaks infot toodete tarnijate kohta. Andmete tundlikkuse korral võib osaleja numbrid vabalt valitud koefitsiendiga läbi jagada/korrutada. Kui osalejal puudub võimalus oma andmeid kaasa võtta, saab kasutada koolitajate poolt kokku pandud andmeid. Täiendavalt viiakse läbi arutelusid.

Praktikumile palume kaasa võtta sülearvuti!

Maht: 4 akadeemilist tundi

Praktikum on üks moodul ostu- ja hankejuhtimise neljast osast koosnevast praktikumide sarjast "Tänased väljakutsed ja homsed võimalused". Tutvu ka tervikprogrammiga

 

Praktikumi viivad läbi Kerttily Golubeva ja Hannes Laaser ehk Team SUCHA.

Team SUCHA taga on tarneahela pikaajalised entusiastid, kes on mentorid, koolitajad, konsultandid, aga oma põhiolemuselt praktikud. Töös kasutatakse metoodilist lähenemisviisi, mida tuuakse praktikatesse läbi diskussioonide, eesmärgiga luua uusi võimalusi.

Team SUCHA omab rahvusvaheliselt tunnustatud kvalifikatsioone ja sertifikaate järgmistel teemadel: strateegiline hankejuhtimine, tarneahelajuhtimine, S&OP, tarneahela kestlikkus (ESG), tarneahela digitaliseerimise strateegiad, coaching.

 

Loe ka koolitust tutvustavat artiklit: ostu ja hankejuhtimise nelja valupunkti lahendamisest, mis annab kulude kokkuhoiu

Ajakava

09:15 - 09:30
Kogunemine ja tervituskohv
09:30 - 11:00
1. Kategoriseerimine
  • Tarnijate kategoriseerimine
  • Toodete kategoriseerimine
  • Kulukategooriate analüüs

Kasutatavad meetodid: teooria ja praktilised harjutused, soovitavalt oma ettevõtte andmete pealt

11:00 - 11:15
Kohvipaus
11:15 - 12:45
2. ABC - XYZ analüüs
  • Toodete positsioneerimine käibe ja kasutuse järgi
  • Tulemuste arutelud ja diskussioonid

Kasutatavad meetodid: teooria ja praktilised harjutused, soovitavalt oma ettevõtte andmete pealt, arutelud

Lisainfo

Registreerudes e-poe, e-kirja või telefoni teel, saadame Teile arve ja täpsema info osalemise kohta. Enne praktikumi toimumist saadame Teile e-kirjaga meeldetuletuse osalemise infoga.  Praktikumil osalemine on nimeline, kuid saate osalejat tasuta muuta kuni koolitusprogrammi alguseni.   

Praktikumi läbinutele väljastatakse tunnistus. Tunnistuse väljastamise eelduseks on terves mahus praktikumil osalemine ja õpiväljundite saavutamine. Õpiväljundite saavutamist hinnatakse praktiliste harjutuste ja arutelude käigus.  Osalejale, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole, väljastatakse soovi korral praktikumil osalemise kohta tõend. 

Praktikum toimub hästi valgustatud ning metoodikat toetavas ruumis.  

Ratastooliga ligipääs on tagatud.   

Tühistamistingimused

Kui te ei saa mingil põhjusel koolitusel osaleda, palun andke sellest teada e-posti aadressil [email protected]. Kui teatate mitteosalemisest vähemalt 10 tööpäeva ette, lepime Teiega kokku uue aja või tagastame 100% koolituse maksumusest. Tagastame koolituse osalustasu täismahus juhul, kui pole tehtud koolituse korraldamisega seotud kulutusi (ostetud õppematerjale jms). 

Kui teatate mitteosalemisest 5-9 tööpäeva enne koolitust, kuulub tasumisele 50% arvest.

Hilisemal teavitamisel, koolitusele mitteilmumisel, sellest mitteteatamisel või koolituse poolelijätmisel õppetasu ei tagastata.