Kuidas pidada motiveerivaid ja tulemuslikke arenguvestlusi?

Mudel edasiviivate vestluste pidamiseks
Interaktiivsel koolitusel õpid arenguvestluste läbiviimiseks kasutama mudelit, mille abil saab inimesi toetada, tõsta nende motivatsiooni ning aidata näha arenguperspektiive. Samuti õpid mõjutamistehnikaid ja seda, kuidas küsimuste ja kuulamise kaudu vestlust juhtida.

 

Arenguvestluste ajalugu on juba üle 70 aasta pikk, ometigi juhtub liialt sageli see, et vestlused ei tööta, ei arenda ega motiveeri. Sageli on vestlusele tulija lukus (või siis hoopis ründava hoiakuga) ja vestlus võib mõnusa arutelu asemel lõppeda hoopis juhi monoloogiga.

 

Arenguvestlus on võimsaim juhtimisinstrument juhi käes, kui seda tulemuslikult kasutada. Oluline on arvesse võtta, mida meie aju vajab arenguks ja õppida vestlust läbi viima coachingu põhimõttel. Siis juhtub see, et inimesed hakkavad neid vestlusi ootama. Mis võiks olla veel parem, kui töötaja tunne, et lõpuks ometi on juhil tema jaoks aega ja juhti tõepoolest huvitab, kuidas inimene näeb oma tööd, mida väärtustab ja kuhu tahab välja jõuda.

 

Selleks, et arenguvestluse tulemusena paraneks töötaja tulemus ja tõuseks tema motivatsioon, on vaja, et juhtide vestlused oleksid samal ajal süsteemsed ja inimlikud. See koolitus annab:

1. süsteemse mudeli vestluse läbiviimiseks, mida iga juht saab kohendada iseendale sobivaks;

2. sotsiaalsed mõjutamisoskused, mis võimaldavad juhil mõjule pääseda;

3. neuroteadusliku põhjenduse, miks need vestlused nii sageli ebaõnnestuvad ja mida siis teha, et seda ei juhtuks.

 

Koolituse eesmärk on anda mudel arenguvestluste läbiviimiseks ja oskus seda oma töökontekstis kasutada.

 

Koolitusele on oodatud kõik juhid, projektijuhid ja spetsialistid, kelle tööalane roll sisaldab arenguvestlusi, tagasisidevestlusi ja motiveerivaid vestlusi.

 

Koolitus sobib sulle juhul, kui vastad jaatavalt vähemalt ühele järgnevale küsimusele:

 

  •        Sinu ülesanne on pidada arenguvestlusi ning soovid oma inimesi toetada ja motiveerida?
  •        Sa oled projektijuht ja soovid olla tulemuslikum nii inimeste kui ka projekti juhtimisel?
  •        Sa soovid, et su vestlused oleksid  süsteemsemad ja et sinu kohtumised omaksid suuremat mõju?
  •        Sa tahad teha oma inimestega arendavaid kokkuvõtteid, mis annaksid neile energiat ja motivatsiooni?

 

Koolituse tulemusena osaleja

  •        teab arenguvestluste neuroteaduslikku konteksti;
  •        teadvustab arenguvestluse võimalikku kasu juhile, töötajale ja organisatsioonile;
  •        mõistab, kuidas toimib arenguvestluse mudel ja oskab seda endale sobivaks kohandada;
  •        mõistab kuulamise olulisust teise osapoole avamisel ja usalduse loomisel;
  •        oskab küsimuste ja kuulamise kaudu vestlust juhtida.

 

Koolitus on intensiivne, tempokas ja vaheldusrikas. Lühikesed teoorialoengud vahelduvad aruteludega ja erinevate harjutustega. Kogu teooria seostatakse isikliku kogemuse ja praktikaga ja kõik uus saab koolituse jooksul läbiproovitud. Koolitaja kasutab inspiratsiooniks erinevaid näiteid oma tööst juhina suurtes organisatsioonides. 

 

Koolituse läbinutele väljastatakse tunnistus. Tunnistuse väljastamise eelduseks on täis mahus koolitusel osalemine. Tulemuste saavutamist hinnatakse arutelude ja praktiliste tööde käigus.

Maht: 8 akadeemilist tundi.

 

Äripäeva Akadeemia on Eesti Töötukassa koolituskaardi partner. Loe lähemalt SIIT.

Tutvu ka meie koolitajaga SIIN. 

Ajakava

09:30 - 09:45
Kogunemine ja hommikukohv
09:45 - 11:45
Ülevaade juhile vajalikest vestlustest
• Sissejuhatus
• Teemale häälestavad harjutused
• Ülevaade juhi vestluste aastaringist
• Kasu arenguvestlusest juhile, töötajale ja tervele organisatsioonile
• Hea vestluse tunnused

Kasutatavad meetodid: lühiloengud, rühmaarutelud, rollimäng, eneseanalüüs.
11:45 - 12:00
Kohvipaus
12:00 - 13:30
Neuroteaduslik kontekst ja arenguvestluse mudel
• Neuroteaduslik kontekst: miks me mõnikord tardume vestlusel, süüdistame teist osapoolt või valgume laiali ja mida siis vestluse juhina teha?
• Arenguvestluse mudel ja põhimõtted
• Vestluse kui protsessi juhtimine coachingu põhimõttel
• Algused on olulised
• Õhkkonna loomine

Kasutatavad meetodid: lühiteooria, rühmaarutelud, harjutused, rollimängud, eneseanalüüs.
13:30 - 14:15
Lõuna
14:15 - 15:30
Vestluse pidamiseks vajalikud kommunikatsioonioskused
• Aktiivne kuulamine kui vestluse juhtimise vahend
• Küsimine
• Selge eneseväljendus

Kasutatavad meetodid: lühiloengud, harjutused ja arutelud.
15:30 - 15:45
Kohvipaus
15:45 - 17:00
Vestluse mudeli kasutamine töökontekstis
• Mudeli harjutumine
• Vestluste lõpetamine
• Isiklik tegevusplaan
• Kokkuvõte koolitusest

Kasutatavad meetodid: arutelud ja rollimäng, isikliku kontekstiga sobitamine, arenguplaan.

Osalemise tingimused

Registreerudes e-poe, e-kirja või telefoni teel, saadame Teile arve ja täpsema info osalemise kohta.
Üks nädal enne igat koolituspäeva saadame Teile e-kirjaga meenutuse osalemise infoga.

Koolitusel osalemine on nimeline, kuid saate osalejat tasuta muuta kuni koolitusprogrammi alguseni. Kui Te ei saa mingil põhjusel osaleda, palun andke sellest kindlasti teada e-posti aadressil [email protected] või telefonil 667 0439. Kui teatate oma mitteosalemisest kuni nädal enne kogu koolitusprogrammi algust, pakume mõnd muud samaväärset koolitust samal hooajal või tagastame 100% tasutud koolituse maksumusest; kui teatate vähemalt 3 tööpäeva varem, tagastame 50%. Muul juhul kuulub arve tasumisele.

Äripäeva Akadeemia on Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner. Tutvuge koolituskaardi infoga SIIN.
Täpsema info saamiseks võtke meiega ühendust telefonil 667 0439 või [email protected].