Autor: Helen Pärli • 23. oktoober 2023

Sihtotsing edukaks värbamiseks

Faktid

"Sihtotsing edukaks värbamiseks" koolitus juba 7. novembril 2023!

Helen Pärli

Sihtotsing on lihtsalt öeldes värbamise vorm, mille käigus ei värvata ainult kandideerinud kandidaate, vaid otsitakse ka sobivaid inimesi, keda värbaja ise kandideerima kutsub. Sihtotsing on üsnagi proaktiivne värbamise vorm, sest värbaja kontaktib tihti ka inimesi, kes uut töökohta ei otsi. See on ka üks põhjustest, miks sihtotsingut proovida tasub - sihtotsingut kasutades ei leia ainult parimat kandidaati kandideerijate seast, vaid parima kandidaadi kogu turult. Järgnevalt arutame kolme punkti, mis on eduka sihtotsingu puhul olulised.

1. Protsessi läbi mõtlemine

Enne sihtotsingu alustamist peaks läbi mõtlema kogu protsessi. Protsessi hulka kuuluvad näiteks kanalid ja märksõnad, mille järgi kandidaate otsida, strateegia kuidas kandidaatidele läheneda ning etapid, mida sobilike kandidaatidega läbiviiakse. Kui kanalitest räägime lähemalt järgmises punktis, on kandidaatidega esimese kontakti loomise puhul oluline sõnumi personaliseerimine. Mitmel juhul ei pruugi kandidaat ise tööd otsimas olla, seega esmasel kontaktimisel tehakse justkui müügitööd, mille käigus kandidaadis ametikoha vastu huvi tekitatakse. Värbajana võiks kontaktimisel välja tuua, miks just antud inimene positsioonile sobib ning ühendada tema kogemused ja oskused ametikoha omadega. Lisaks tuleks läbi mõelda järgnevad sammud, mis sobiva kandidaadi ja vastastiku huvi korral järgnevad, et suhtlus oleks ka peale edukat esimest kontakti selge ja sujuv. Näiteks võiks siinkohal olla loodud mugav intervjuu aja kokkuleppimise süsteem.

2. Kanalid ja persoona loomine

Parimate kandidaatide leidmine ei pruugi alati olla kõige lihtsam. Otsimise jaoks kasutatavate kanalite puhul on oluline mõelda nö out of box ja leida lisaks klassikalistele kanalitele, nt LinkedIn, ka teisi kanaleid, kus kandidaadid aktiivsed on. Näiteks võib mõelda otsitava ametikoha hobidele, kas positsioonil on konkreetsed hobid ja huvid? Kui on, võib kandidaate otsida ka nendega seotud gruppidest. Samuti võib mõelda erinevatele üritustele ja konverentsidele, kus kandidaadid käia võiksid. Kanalite leidmiseks on hea abivahend persoona kokku panemine. Kuigi tavaliselt kasutatakse väljendit peamsielt turunduses on see hea nipp ka sourcingu korral. Pange kirja sobiliku kandidaadi võimalikud omadused, hobid ja elustiil nii võib tekkida ka uusi kasulikke kanaleid, kus otsingut teha.

3. Kasutatavad tööriistad

Nagu ka kanalite puhul on kasutatavate tööriistade valimisel kasulik olla loominguline. Tänapäeval on väga palju erinevaid rakendusi, mis sourcingu juures abiks saavad olla. Näiteks saab kasutada tehisintellekti kirjade kokkupanemisel või otsingusõnade genereerimisel. Lisaks tasub kaaluda ka mõne automaatse kohtumiste kokkuleppimise tööriista, näiteks Calendly, kasutamist kiireks ja mugavaks intervjuu aegade kokkuleppimiseks. Erinevaid võimalusi on väga palju ning oluline on leida just endale kõige sobivamad ja mugavamad tööriistad.