Kategooriajuhtimine kaubanduses

8-astmeline kategooriajuhtimise mudel läbimüügi suurendamiseks

Tänases konkurentsitihedas kaubanduskeskkonnas on kategooriajuhtimine edukalt toimiva äri võtmetegur, mis aitab suurendada müüki, tõsta kasumlikkust ning parandada kliendikogemust.

Kategooriajuhtimisega jagatakse tooted või teenused rühmadesse, et neid oleks lihtne hallata ja juhtida. Ideaalne kategooriajuhtimine on järjepidev, edasiviiv ning reageerimine erinevatele olukordadele toimib kiiresti ja planeeritult.

Koolitus keskendub 8-astmelise kategooriajuhtimise mudeli praktilisele rakendamisele, pakkudes põhjalikke teadmisi ja tööriistu, mis aitavad edukalt hallata tooteportfelli, optimeerida ostu- ja turundusstrateegiaid ning luua kasumlik hinnakujundus.

Koolitusel, mida juhendab pikaajalise kogemusega ekspert Katrin Riisalu, käsitletakse põhjalikult erinevaid mõõdikuid ja analüüsivõimalusi nagu marginaal, juurdehindlus, toodete käibekiirused, käibekapital jm ning õpitakse, kuidas neid kasutada oma äri edendamiseks.

Sihtgrupp: jae- ja hulgimüügi valdkondade juhid ja spetsialistid, ostu- ja tootejuhid, kategooriajuhid, suurklientide müügijuhid, võtmekliendihaldurid

Koolituse eesmärk on anda osalejatele kategooriajuhtimise tööriistad, mis loovad maksimaalse väärtuse nii tarbijale, jaemüüjale, hulgimüüjale kui tootjale ning suurendavad kategooriate läbimüüki ja kasumit.

Koolituse tulemusena osaleja:

  • mõistab kategooriajuhtimise olemust;
  • oskab rakendada ostu- ja turundusstrateegiaid;
  • oskab kasutada erinevaid mõõdikuid ja saab aru nende tähtsusest;
  • teab, kuidas panna hinnakujundus ettevõtte jaoks kasumlikult tööle.

Metoodika:

Koolitusel vaheldub teooria praktiliste ülesannetega. Osalejad saavad materjalid, mis aitavad pärast koolitust õpitut töö juures rakendada. Koolitusele palume kaasa võtta kalkulaatori (sobib ka nutitelefoni rakendus).

Maht: 8 akadeemilist tundi

 

Koolitust viib läbi Katrin Riisalu.

Katrin on töötanud kaubanduse valdkonnas üle 25 aasta ja selle aja jooksul puutunud kokku paljude erinevate kategooriate arengutega. Aastatel 2000-2008 töötas ta Prisma Peremarketis, 2009-2013 ettevõttes Statoil Fuel & Retail ning aastatel 2014-2023 oli Katrin Selver AS ostudirektor.

Katrin on lõpetanud EBS-i rahvusvahelise ärijuhtimise magistriõppe spetsialiseerumisega turundusele ning on sertifitseeritud coach. Koolitajana on Katrin tegutsenud alates 2007. aastast ostujuhtimise, läbirääkimiste, kategooriajuhtimise ning lahenduskeskse coaching`u valdkonnas. 

Loe ka koolitaja artikleid: 

Vead, mida tehakse kategooriajuhtimisel

Kategooriajuhtimine - tööriist läbimüügi suurendamiseks

Kuula Äripäeva raadio saadet Katrin Riisaluga: Mida teeb kategooriajuht?

 

Osalenute tagasiside:

Kristeli Kahro

Kristeli Kahro, Eesti Pagar AS tootejuht

"Minu töö üheks osaks on läbi erinevate strateegiate kasvatada pagaritoodete kategooriat üldiselt. Selleks on aeg ajalt vaja uusi mõtteid ja veidike värskendust harjumuspärasele töökorraldusele ning spetsiifilisi teadmisi sellest, kuidas võtavad ostuotsuseid vastu näiteks meie põhilised kliendid, jaekaubandusketid. See koolitus ei pakkunud mitte ainult teoreetilisi teadmisi ja strateegiaid, vaid ka praktilist osa, kus saime teatud olukorrad ise läbi teha. Olenemata valdkonnast on teemad nagu õige kategoriseerimine, jaekaubanduskettide ostu- ja turundusstrateegiad, kasutatavad mõõdikud ja analüüsi võimalused väga kasulikud. Taaskord kinnitas koolitus, et mis teoorias tundub kerge, ei pruugi seda praktikas olla. Koolituselt võtsin kaasa väga häid näpunäiteid ja uusi mõtteid edaspidiseks."

Ajakava

09:30 - 09:45
Kogunemine ja tervituskohv
09:45 - 11:30
Sissejuhatus kategooriajuhtimisse
  • Kategooriajuhtimise definitsioon
  • Kategooriajuhtimise kasutusalad
  • Kategooriajuhtimise mõõdikud
  • Kategooriate määratlemine
  • Kategooriajuhtimise toimimine praktikas

Kasutatavad meetodid: teooria ja praktiline harjutus 

11:30 - 11:45
Kohvipaus
11:45 - 13:15
Kategoriseerimine
  • Kliendi segmentide analüüs ja määratlemine
  • Kategooriapuu ülesehitus
  • Kategooriate rollide määratlemine

Kasutatavad meetodid: teooria ja praktiline harjutus 

13:15 - 14:00
Lõuna
14:00 - 15:30
Kategooriajuhtimise strateegilised meetodid
  • Kategooriate taktikad, sh sortimendi kujundamine, hinnakujundus, turundus, pinna haldamine 
  • Sortimendianalüüs ja tegevuskava lähtuvalt ettevõtte strateegiast, ostustrateegia olemus

Kasutatavad meetodid: teooria ja praktiline harjutus 

15:30 - 15:45
Kohvipaus
15:45 - 17:00
Väljapanekute rakendamine ja kokkuvõte
  • Väljapanekute rakendamine
  • Kooskõlastatud äriplaani elluviimine
  • Kokkuvõte õpitust

Kasutatavad meetodid: teooria ja praktiline harjutus 

Lisainfo

Registreerudes e-poe, e-kirja või telefoni teel, saadame Teile arve ja täpsema info osalemise kohta. Enne koolituse toimumist saadame Teile e-kirjaga meeldetuletuse osalemise infoga. Koolitusel osalemine on nimeline, kuid saate osalejat tasuta muuta kuni koolitusprogrammi alguseni.  

Koolituse läbinutele väljastatakse tunnistus. Tunnistuse väljastamise eelduseks on terves mahus koolitusel osalemine ja õpiväljundite saavutamine. Õpiväljundite saavutamist hinnatakse arutelude ja praktiliste tööde käigus. Osalejale, kes õpiväljundeid saavutanud ei ole, väljastatakse soovi korral koolitusel osalemise kohta tõend.

Koolitus toimub hästi valgustatud ning metoodikat toetavas ruumis. Ratastooliga ligipääs on tagatud.  

Tühistamistingimused

Kui te ei saa mingil põhjusel koolitusel osaleda, palun andke sellest teada e-posti aadressil [email protected]. Kui teatate mitteosalemisest vähemalt 10 tööpäeva ette, lepime Teiega kokku uue aja või tagastame 100% koolituse maksumusest. Tagastame koolituse osalustasu täismahus juhul, kui pole tehtud koolituse korraldamisega seotud kulutusi (ostetud õppematerjale jms). 

Kui teatate mitteosalemisest 5-9 tööpäeva enne koolitust, kuulub tasumisele 50% arvest.

Hilisemal teavitamisel, koolitusele mitteilmumisel, sellest mitteteatamisel või koolituse poolelijätmisel õppetasu ei tagastata.