Autor: Martin Järv • 3. jaanuar 2022

Kingsepp ei käi paljajalu ehk Kui oma on parim

Enda korraldatud koolitused on kõige paremad koolitused! Nii see vanasõna vist ütles. Äripäeva Akadeemia meeskond käib ka ise oma pakutavatel koolitustel, sest kui parimad koolitused on omast käest kohe võtta, siis ega käimata jätta ei saa. Jagame akadeemikute muljeid nende lõppeva aasta käidud koolitustest.

Vasakult Mare Pork, Andrus Kiisküla (üleval) ja Jari Kukkonen ning Thea Sogenbits ja Uku Nurk

Külli Duubas, Äripäeva Akadeemia juht

Koolitus „Tipptegijate kool“

Koolitaja Mare Pork

Äripäeva Akadeemida „Tipptegijate kool“ on intensiivne arenguprogramm kogemustega tippjuhtidele ja -spetsialistidele. Siin saavad kokku 14 inimest erinevatest valdkondadest, kes kolmveerand aasta jooksul iga kuu kohtuvad.

Mõte Tipptegijate koolis osalemisest oli mu peas juba mõnda aega varem tiksunud, aga 2020. aasta sügisel tundsin, et olen osalemiseks valmis. Eks igaühel on see valmisolek ja põhjus, miks osaleda, erinev. Ja nagu Mare ka esimesel kohtumisel ütles: igaüks saab siit koolist erineva väärtuse, sõltuvalt sellest, mida tal endal parasjagu vaja on.

See on koht, kus igat kohtumist oodati suure rõõmu ja põnevusega. Meie rühm kasvas väga kiiresti ühtseks. Suhtleme tegelikult edasi siiani ja oleme ka hiljem kohtunud. Kui ma peaksin ühe lausega kokku võtma, mis ma sellelt koolituselt sain, siis ütleksin: enamik inimesi on nii õnnelikud, kui nad on otsustanud olla. Muidugi sai meil palju nalja ka.

Küsimus: mis vahe on introverdist eestlasel ja ekstraverdist eestlasel?

Vastus: vesteldes vaatab introverdist eestlane oma kinganinasid ja ekstraverdist eestlane vestluspartneri omi.

Liis Lehtmets, projektijuht

Koolitus „Efektiivsus igapäevajuhtimises“

Koolitaja Jari Kukkonen

See on väga äge koolitus! Sain teada, kuidas oma tööaega kordades efektiivsemaks muuta. Efektiivsus ei tähenda mitte seda, et jõuan teha rohkem tööd väiksema ajaperioodi jooksul, vaid seda, et suudan korralikult süveneda oma tööülesannetesse ning neid kvaliteetsemalt ja kiiremini sooritada.

Minu jaoks uudne mõtteviis oli kahe minuti reegli rakendamine. See tähendab, et kui töö käigus tuleb uus tegevus, mille tegemine võtab aega alla kahe minuti, siis see tegevus tuleb kohe ära teha. Kui panna see omale tulevikuks kirja ja hakata otsima vaba aega, millal see siis lõpuks ette võtta, on selle tegevuse reaalseks tegemiseks kuluv kaks minutit ammu möödas. Lihtsam oleks ju kohe ära teha.

Koolitus tuletas meelde ka vanu tõdesid, mis kipuvad tihtipeale ununema. Näiteks 20 protsenti tegevusi toob 80 protsenti tulemustest. Meeldetuletus iseendale, et keskenduda tähtsatele asjadele, delegeerida vähem tähtsad asjad ja jätta igapäeva pisimuredega tegelemine esialgu kõrvale.

Maarja Treufeldt, turundusspetsialist

Koolitus „Kõige värskem ja praktilisem Facebooki ja Instagrami koolitus“

Koolitaja Andrus Kiisküla

Kuna Äripäeva Akadeemias on kombeks ennast pidevalt täiendada ja arendada ning ilmselgelt on parimad koolitused just meie juures, siis ei olnud küsimustki, mis ma teen, kui oli võimalus osaleda Andrus Kiisküla „Kõige värskemal ja praktilisemal Facebooki ja Instagrami koolitusel“.

Koolitus toimus kahes osas. Alguses oli loovlahendustele keskenduv osa ja pärast läks asi tehniliseks. Me tegeleme oma töös tehnilise poolega iga päev – sain sealt enesekindlust juurde, et teeme asju õigesti. Lisaks õppisin tundma minu jaoks uut Facebook Creative Hub’i ja sain selle kohta mõned põnevad nipid. Andrus valdas teemat suurepäraselt ja leidis igale küsimusele ja probleemile kiirelt vastuse.

Kuna päevast päeva tehnilise turundamise poolega tegeledes kipub pigem just loomingulisus kaduma, siis minu jaoks oli see värske sõõm ja raputus, mida hädasti vaja oli. Julgen koolitust soovitada igale turundajale, kes Facebookis ja Instagramis turundamisega kokku puutub, sest usun, et sealt saab igaüks midagi uut ja kohe rakendatavat.

Martin Järv, digiturunduse spetsialist

Koolitus „Kuidas kirjutada reklaamtekste?“

Koolitaja Uku Nurk

Koolituse „Kuidas kirjutada reklaamtekste?“ suurimaks trumbiks on koolitaja Uku Nurga otsene ja konstruktiivne tagasiside. Koolitus oli kahepäevane, mille jooksul kirjutasime kokku kaheksa iseseisvat reklaamteksti või kampaaniat, ning Uku andis tagasisidet kõigi osalejate kõikidele tekstidele. See oli väga hea võimalus oma vigadest õppida ja oma vigadest õpitakse ikka kõige paremini.

Koolitus annab laiema ülevaate erinevatest turundusvõimalustest, hea võimalus värskendada ühte kindlasse valdkonda spetsialiseerinud turundajatel oma mõttemaailma. Selle koolituse suur väärtus on erinevate turunduskanalite ja brändipõhine lähenemine. Kuidas kirjutada tekste ja luua kampaaniaid vastavalt brändi olemusele ja häälele? Mida peab silmas pidama, kui kirjutada reklaamteksti välimeediale, raadioklipi jaoks, sotsiaalmeediapostitusse? Vastused nendele küsimustele leidsin ma koolitusel.

Marge Oldermann, Äripäeva e-koolituste projektijuht

E-Kursus „Küberturvalisus kontoritöötajale“

Koolitaja Thea Sogenbits

Uue töötajana oli mul kohe tööle asudes kohustuslik läbida e-kursus „Küberturvalisus kontoritöötajale“. E-kursus, nagu nimigi ütleb, toimub veebis. Minu jaoks oli väga suur boonus see, et seda kursust sain läbida endale sobival ajal ning kiirusel, kuna uues töökohas alustades on esimesed päevad toimetusi täis. See võimaldas mul mugavamalt oma aega planeerida.

E-kursus andis mulle uusi teadmisi, kuid samas aitas ka tuletada meelde juba varem õpitud tarkust, kuidas tegutseda küberohu korral. Kindlasti soovitan kõikidel, kes suurema aja oma tööst veedavad arvutiga töötades, läbida see e-kursus, et hoida oma küberteadlikkuse taset kõrgel ning mitte langeda internetimaailmas pahatahtlike tegude ohvriks.